Sociální poradenství | sociální práce

Sociální poradenství realizované systémem „One on One“

Odborné párové nebo rodinné poradenství pro pár nebo rodinu

Skupinové odborné poradenství cílené na rodinu

Sociální práce v praxi – je praktická činnost, která je zaměřena na předcházení nebo úpravu problémů jednotlivců, rodin, skupin, komunit, na jejichž řešení se sociální pracovníci podílejí prostřednictvím organizovaných sociálních služeb. Sociální práce je získávání a zpracování informací o příčinách vzniku nebo možného vzniku sociální nouze ao potřebě poskytování sociální pomoci, volba a uplatňování forem sociální pomoci a sledování účinnosti jejich působení. Sociální práce je specifická odborná činnost, která směřuje ke zlepšování vzájemného přizpůsobování jednotlivců, rodin, skupin a životního prostředí ve kterém žijí ak rozvíjení sebeúcty a vlastní odpovědnosti jednotlivců s využitím schopností osob mezilidských vztahů a zdrojů, poskytovaných společností. Je službou klientem ( jednotlivcům, rodinám, skupinám, komunitám). Sociální práce jako praktická činnost je profesionální aktivita, která umožňuje jednotlivci, skupinám, a komunitám, identifikovat, to jest eliminovat a řešit nebo alespoň zmírnit osobní, skupinové, sociální problémy nebo vlivy prostředí, které na ně ovlivňují negativně.

Sociální poradenství v praxi – je založeno na vztahu pomoci v sociální práci s klientem, přičemž poradce má snahu podpořit růst, rozvoj, zralost a lepší uplatnění klienta, aby se efektivněji orientoval ve světě a vyrovnal se životem. Sociální poradenství je proto profesionální odborná činnost, vykonávaná odborníkem a založená na vztahu, podpoře, pomoci, rozvoji, optimálním uplatnění klienta na jeho reálné orientaci v životě. Sociální poradenství slouží k odstranění, případně alespoň zmírnění negativních návyků nebo způsobů chování klienta a jeho začlenění do společenského rámce, rodiny, pracovního kolektivu, komunity. Je to odborná činnost, resp. soubor činností, které mají přivést klienta k samostatnému, zodpovědnému řešení vlastního problému, který vznikl jako důsledek střetu klientových aspirací se sociální realitou. Sociální poradenství a sociální služby jsou dvě neoddělitelné činnosti z hlediska sociální práce. Působí jako spojené nádoby, navzájem souvisí a navzájem jsou propojeny. Není možné poskytovat sociální služby bez sociálního poradenství. Podle zákona 448/2008 Sb. o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů se sociální poradenství chápe jako poskytování sociální služby, která patří mezi odborné činnosti.

Sociální odborné poradenství – je odvozeno od slova radit, čímž se mylně vytváří dojem, že poradce je člověk, který dává rady, hotové návody a řešení, disponuje prostředky, které klientovi okamžitě pomohou zvládnout situaci či vyřešit problém. Mnozí klienti přicházejí do poradny s nepřiměřenými očekáváními, že poradce za ně vše okamžitě vyřeší a oni nebudou muset do řešení investovat čas, vlastní práci a námahu. Úkolem poradce je již v první fázi kontaktu s klientem korigovat tato nepřiměřená očekávání a poskytnout klientovi reálný pohled na možnosti poradenství a poradce. Užitečnější je širší pohled na poradenství a jeho možnosti, který jej chápe jako metodu vzdělávání a výchovy, metodu redukování emocionálního napětí, metodu o pomoci člověka při řešení problémů a při hledání nových přiměřených forem života. Klient by se měl podílet na analýze problémů, pokusit se lépe znát sám sebe, pochopit motivaci a kauzalitu svého chování a hledat nový systém fungování ve světě. Poradce by měl být pouze katalyzátorem, který umožňuje a usnadňuje tento proces. Poradenství se významně zaměřuje také na aktivizaci občanů při překonávání nebo nápravě nepříznivé sociální situace. Konečným cílem sociálního poradenství je tedy mobilizace, aktivizace a obnova vlastních zdrojů občana při řešení sociální nouze občana. Rozlišujeme tři úrovně sociálního poradenství:

Sociální poradenství prvního kontaktu – jde o rozhovory s klientem s cílem sociální diagnostiky a využívání účinné metodiky zvládání jeho krizových situací a problémů. Sociální pracovník poskytuje základní informace o stávajících předpisech, nařízeních a stávajících formách pomoci.

Odborné sociální poradenství – měl by jej provádět vysokoškolsky vzdělaný odborník specializovaný na profesi sociálního poradce v ambulantních nebo rezidenciálních sociálních institucích. Je určeno klientovi, u kterého se ukázalo základní poradenství jako nedostatečné pro odstranění problémů.

Specializované sociální poradenství – poskytuje se v situaci, kdy problémy klientů vyžadují speciální znalosti, dovednosti a využívání poradenských postupů v rámci organizačně rozvinutého a profesionálně zabezpečeného poradenství v Centrách poradensko-psychologických služeb. Poradce na první úrovni plní většinou úkoly informačního a distribučního charakteru, poradce na druhé úrovni se zaměřuje na řešení reálných problémů klienta, které mají spíše krátkodobý charakter a poradce na třetí úrovni se orientuje na určitou oblast sociálních problémů nebo na určitý okruh sociálních klientů.

Role poradce v poradenském procesu závisí na poradenském přístupu. poradce může pracovat direktivně, přebírat zodpovědnost za řešení případu do svých rukou, strukturovat jednotlivá sezení, uplatňovat techniky práce s klientem. V nedirektivním přístupu působí poradce jako katalizátor v procesu řešení problému, pomáhá klientovi nacházet skryté potenciály a doprovází ho v obtížné životní situaci.

Medzi hlavné poradenské prúdy patria tri systémy poradenských prístupov:
I. Dynamický prístup – založený na princípe determinácie súčasného správania minulosťou a využívaní príncípu kauzality.
II. Behaviorálny prístup – vychádza z predpokladu, že každé správanie je výsledkom toho, čo sa človek naučil alebo nenaučil.
III. Experimentálny prístup – vníma človeka ako aktívnu bytosť s potenciálom k ďalšiemu rastu, preto sa nesústreďuje na odstránenie symptómu, či rekonštrukciu osobnosti podľa cieľov poradcu.

Podľa charakteru sociálnych klientov – môžeme rozlišovať sociálne poradenstvo na: poradenstvo pre sociálnych klientov, poradenstvo pre nezamestnaných a zamestnávateľov, poradenstvo pri voľbe povolania, školské sociálne poradenstvo, sociálne poradenstvo v nadväznosti na oblasť zdravotníckej starostlivosti o človeka súvisiacej s adaptáciou chorého alebo zdravotne znevýhodneného jednotlivca na sociálne prostredie a fyzické prostredie vlastnej existencie, sociálne poradenstvo pre osoby sociálne neprispôsobivé.

Podľa cieľa, ktorý má byť poradenstvom – dosiahnutý môžeme sociálne poradenstvo rozčleniť na: prevenciu, psychickú a sociálnu stabilizáciu sociálneho klienta, pomoc pri spoznaní a zhodnotení osobného a sociálneho, pomoc pri rozvoji osobného a sociálneho potenciálu potrebného na prekonanie soc. negatívnej situácie, motiváciu, aktiváciu, sociálne poradenstvo v iných súvislostiach pomáhajúce zabezpečovať sociálnu pomoc

Pokud hledáte dobré řešení – doporučujeme návštěvu naší odborné sociální poradny. Sociální poradce Vám dokáže poradit během jednoho či pár sezení, Existují také možnosti online poradny, což je vhodné pro ty, kterým není příjemné svůj problém rozebírat osobně a mohou zůstat v anonymitě, nebo pro ty, jejichž problém není ještě natolik akutní a potřebují jen zběžně poradit z pohodlí firmy nebo domova. Člověk tak může najít rady a praktické tipy, jak se svojí situací efektivně pracovat. Poradenská sezení stojí více času a vlastního úsilí, jsou transformační a mohou vám přinést trvalá řešení problémů a odstranění různých bloků v životě. Zkušený poradce z praxe neříká lidem, co mají dělat nebo jak se rozhodnout, ale pomáhá jim porozumět svému vlastnímu nitru. Záleží vždy na konkrétním člověku a problému, která z nich bude nejvhodnější. Rovněž jsou možné jejich kombinace – informujte se v naši poradně. – jsme tady pro vás.

 

Délka a trvání poradenského setkání:  60 min (resp. dohodou)
Místo konání poradenského setkání: 
Česká republika | Praha – Brno | osobně nebo online forma
Nabízená forma poradenských setkání:
individuální | párové | manželské | rodinné | skupinové | firemní
Odborní garanti poradenstva:
dlouholetí poradci | psychologové | terapeuti | koučové | supervizoři | trenéři
Termíny poradenských setkání:
ASAP (dohodou – pracovní týden 8:00-20:00 hod | během celého kalendářního roku
Cílová skupina klientů poradenství:
každý kdo chce zlepšit kvalitu osobního, partnerského, vztahového či pracovního života

Psycholog, psychoterapeut a psychologická poradna.
Psychologické poradenství | psycholog

Párové poradenství

1300 kč
poradce | pár - rodina
Odborné párové nebo rodinné poradenství pro pár, rodiče i rodinu.
Psychologické poradenství | psycholog

Individuální poradenství

990 kč
poradce | klient
Individuální odborné sociální poradenství systémem „One on One“
Psychologické poradenství | psycholog

Manželské poradenství

1300 kč
poradce | manželé
Manželské a vztahové odborné poradenství a manželská terapie

Have a question?