Kurz zvládání konfliktů a sporů v praxi

Konflikt či spor mezi lidmi – neplní pouze negativní funkci, ale má i mnoho pozitivního. Jako pozitivní důsledky konfliktů a sporů mezi lidmi lze uvést například. vyjasnění vzájemných postojů, názorů, které jsou pro strany ve sporu důležité a cení se, podpora spontánnosti v komunikaci, či zvýšení výkonu a produktivity mezi členy kolektivu. Přispívají také k mobilizaci psychických sil, podněcují k učení i hledání nových cest, stimulují další rozvoj osobnosti člověka, prohlubují empatii. Konflikty jsou také impulsem probouzejícím tvůrčí a citové předpoklady, vlohy, které by jinak zůstaly v nich dřímat. Takové konflikty nám přinášejí pokrok a pozitivní řešení. Neshodám v názorech a konfliktům se v životě prostě nevyhneme. Ať se snažíme sebevíc, nelze jim vždy zabránit. A proto je tak důležité, umět konflikty a spory úspěšně řešit.

Cílem kurzu jak řešit konflikty – je proto seznámit vás se standardními taktikami řešení konfliktů a sporů v praxi osobního, pracovního či vztahového života. Ukážeme vám, jak si osvojit vedení dialogu a jak zvládnout efektivní taktiky argumentace v obchodním styku. Výsledkem kurzu je zdokonalení se ve vyjednávání, jako předpoklad nejen pro dlouhodobou spolupráci s obchodními partnery, ale is vlastním okolím. Toto školení zaměřené na oblasti zvládání konfliktů a sporů nabízí prostor pro seznámení se se základními i pokročilými prvky přístupu individuální psychologie k řešení nebo zvládání konfliktů. Zároveň vytváří podmínky k tomu, aby si účastníci mohli zažít a odzkoušet tyto dovednosti a naučili se je používat ve své práci nebo rodině.

Vzdělávací kurz – je určen pro individuální zájemce, pro studenty, partnery či pro zaměstnance (manažery, vedoucí, členy týmů…), kteří se nejen v soukromí ale i zaměstnání setkávají s konflikty a chtěli by se dozvědět něco více o konfliktech ao jejich zvládání. Po absolvování budete mimo jiné znát základní východiska a postojové podmínky individuální psychologie, znát a určovat interpersonální konflikty podle osobnostních dispozic, emocionální dynamiky a míry neporozumění, umět řešit konflikty konstruktivně a aplikovat tyto znalosti a dovednosti v práci se svými spolupracovníky, klienty a dalšími.

Úspěšné řešení konfliktů a sporů v praxi:
– komunikace v praxi pracovního, osobního i vztahového života
– co všechno způsobují konflikty a jak je známe u lidí v okolí
– co všechno můžeme ovlivnit správnými formami komunikace v praxi
– sebe-vědomí a komunikace a co také znamenají tyto pojmy v životě
– verbální a neverbální komunikace a umění asertivní komunikace
– čeho dosáhneme když jsme v konstruktivním sporu a jak toho využívat v praxi
– budování mezilidských vztahů a dobré sociální interakce v konfliktech
– mnoho mnoho jiného z oblasti psychologie, komunikace, vyjednávání a mediace

V pracovním a soukromém životě – každého člověka jsou důležité interpersonální vztahy. Kontakt s jinými lidmi někdy vyhledáváme, jindy se mu raději vyhýbáme. V interakci s jinými lidmi se dostáváme do nepříjemných situací, ve kterých prožíváme nedorozumění, hádky, spory, nepřátelské postoje. Bez ohledu na to, zda jde o spor s partnerem, sousedem, kolegou, šéfem, konfliktní situace nám přinášejí napětí, strach, hněv, nejistotu a další negativní emoce. Spontánně reagujeme tak, jak víme: bráníme se, hledáme viníka, útočíme, izolujeme se… a konflikt se stupňuje. Hrozí destrukce ať už fyzická nebo psychická. Může nám konflikt přinést něco pozitivního? Je třeba nad partnerem v konfliktu zvítězit? Do kdy má smysl ustupovat? Cílem kurzu je poskytnout orientaci v problematice interpersonálních konfliktů z hlediska jejich vzniku, průběhu a možností řešení. Na tomto kurzu například zjistíte, jaké druhy konfliktů se v každodenním životě vyskytují, jak je člověk prožívá, i co se stane, pokud se konflikt neřeší. Dozvíte se také, jak si člověk může pomoci, pokud prožívá konflikt, a vyzkoušíte si některé možnosti rozvíjení sociálních dovedností, které jsou pro zvládání konfliktů důležité.

Podíváme se společně – na témata jako např.: podmínky vedoucí ke vzniku konfliktu, kdy a kde nejčastěji konflikt vzniká, jak vypadá konfliktní komunikace, jaké jsou principy nekonfliktní komunikace, jaké jsou fáze konfliktu, kdy nikomu nemluvit aby se uklidnil, dynamika konfliktu, co konflikt urychluje a co konflikt zpomaluje, jak se naučit pracovat s emocemi, jaká jsou kontroverzní témata v konfliktu, pravidla pro úspěšné řešení konfliktu či psychohygiena v praxi. Kurz je proto určen pro každého psychologa laika, prostě každého, kdo pracuje s lidmi, zajímá se o mezilidské vztahy, potýká se s konflikty v mezilidských vztahů, prezentuje a ovlivňuje druhé. Určitě se hodí všem z oblasti poskytování služeb, prodeje, manažerům, majitelům firem, zájemcům o psychologii.

Kurz je určen pro lidi, kteří se ocitají v náročných situacích konfliktní komunikace na úrovni jednotlivců nebo skupin, nebo potřebují získat dovednosti jak intervenovat ve fázi možné eskalace konfliktu. V kurzu si vyzkoušíme, jak prevencí zabránit rozvinutí konfliktu do neřešitelné chronické podoby. Absolvent bude znát efektivní postupy při zátěžové komunikaci v osobním a pracovním kontextu, porozumí různým modelům zásahů ve sporech.

Na školení dostanete odpovědi na otázky – co si představujeme pod pojmem konflikt: negativní nebo pozitivní chápání? Jaké druhy konfliktů prožíváme? Jak se zátěž v konfliktní situaci odráží v přežívání konfliktu? Chováte se v konfliktu normálně? Pomáhají nám prožité konflikty nebo nás zraňují? Co je pro řešení konfliktu vhodnější: spolupráce nebo soupeření? Jak se liší projevy spolupráce a soupeření u dětí a dospělých, a jak se liší u mužů a žen? Jak vzniká konflikt a jak se rozvíjí, pokud se neřeší? V jakých fázích probíhá přežívání konfliktu? Proč si v průběhu konfliktu přestáváme rozumět? Co a jak se v životě naučíme pro zvládání konfliktů? Které postupy se nám osvědčily při zvládání konfliktů? Jaký je odborný pohled na třídění možností řešení konfliktů? Jak se angažují v řešení konfliktů účastníci konfliktu? Kdo nám může pomoci při řešení konfliktu? Může komunikace usnadnit řešení konfliktu? Jak komunikujeme v konfliktu, pokud nic neříkáme. Je lepší mluvit o sobě nebo o protivníkovi? Jaké jsou možnosti vyjednávání mezi účastníky konfliktu? Co pro řešení konfliktu přináší nezávislá nezaujatá třetí strana …a mnoho mnoho jiného.

Výstupní znalosti po kurzu – po absolvování kurzu získáte znalosti, přehled a nástroje, které využijete přímo v praxi života. Nabízíme vám nápady, myšlenky, metody, okamžitě aplikovatelné tipy a techniky, které vám pomohou snáze a úspěšněji komunikovat s rozličnými typy lidí v konfliktních a sporných situacích. Načerpáte sociální a komunikační dovednosti, stanete se asertivnějšími, průbojnějšími, poznáte proč lidé komunikují a vyjednávají tak jak jednají, naučíte se říkat ne, či vyvarovat se manipulačním technikám a sporům. Naučíte se také správně číst a interpretovat jazykové vyjadřování a řeč těla ostatních lidí ještě před konfliktem samotným.Dozvíte se, co o vás prozrazuje vaše vyjadřování a řeč vašeho těla v konfliktu a při sporu.Pomocí cvičení si zlepšíte verbální i neverbální anti-konfliktní komunikaci.Kurz ušijeme přímo pro Vaše potřeby a mnoho mnoho jiného.V případě zájmu nás kontaktujte – jsme tady pro Vás.

 

Délka a trvání kurzu | školení:  1 školící den (resp. dohodou)
Úroveň obtížnosti kurzu: začátečníci / mírně pokročilí / pokročilí účastníci
Místo konání kurzu:  Česká republika | Praha | Brno | ONLINE forma školení
Kategorie nabízených vzdělávacích kurzů: kurzy pro veřejnost | soft skills kurzy | otevřené vzdělávání
Možnost absolvovat vzdělávání | forma výuky: denní, individuální forma (One on One) al. skupinová výuka
Odborní garanti vzdělávání:  dlouholetý odborní školitelé v oblasti osobnostního a kariérního rozvoje z praxe
Termíny konání: ASAP (nabízený kurz pořádáme pravidelně – několikrát měsíčně během kalendářního roku 2023)
Vzdělávací metody: individuální a skupinové řešení situací, aktivity, úkoly, případové studie, analýza, literatura, praxe
Minimální vstupní znalosti: nepředpokládají se konkrétní znalosti. Vzdělávání přizpůsobujeme potřebám účastníků
Cílová skupina a počet účastníků: každý kdo chce zlepšit své znalosti a dovednosti, min. počet k otevření: 1 účastník

Informace - objednávky - rezervace

    Psycholog Praha, psycholog Brno, psycholog bratislava, online psycholog
    Psychologické poradenství | psycholog

    Týmové školení

    7000 kč
    LEKTOR | 2-5 KLIENTI
    Týmové nebo kolektivní odborné vzdělávání šité na míru klientů
    Psychologické poradenství | psycholog

    Individuální školení

    4000 kč
    LEKTOR | KLIENT
    Individuální školení cílené na klienta systémem „One on One“
    Psychologické poradenství | psycholog

    Skupinové vzdělávání

    12000 kč
    LEKTOR | 6-12 KLIENTŮ
    Skupinové odborné vzdělávání pro týmy, skupiny, organizace a firmy

    Have a question?