Kurz supervize a supervizní dovednosti

Kurz supervize a supervizní dovednosti – je určen pro všechny zájemce o tuto oblast. Umožňuje vhled a nový pohled na to, co se děje v procesu terapie nebo v kontaktu s klienty/zákazníky. Supervize napomáhá širšímu uchopení a pochopení své práce, vlastního potenciálu, omezení, kritických oblastí a ukazuje možnosti rozvoje iu supervizora samotného. Všechno se to děje formou sebeuvědomění, vlastního objevování, diskuse, analýzy, případně zpětné vazby.

Díky supervizi můžete – efektivnějším způsobem řešit nebo odstranit potíže, se kterými právě bojujete. Můžete získat novou chuť a motivaci pracovat, překonávat překážky, objevovat a využívat možností, které jste dosud neviděli. Identifikují se otázky a hledají odpovědi. Absolvent vzdělávacího programu získá teoretické znalosti o supervizi, skupinových procesech a didaktice. Je schopen empatický pochopit a akceptovat supervidovaného poradce při práci s konfliktním klientem.

Ovládá dovednosti ve vedení supervize – s jednotlivcem, ale také se skupinou a akceptuje etické principy poradenské praxe. Je schopen vést poradce k pozitivní změně a hledání nových alternativ v práci s klientem v konfliktních situacích. Ovládá supervizi konfliktů. Účastníci získají dovednosti pro usměrňování interakce mezi odborníkem a klientem s cílem podnítit podporu a využití sebereflexivních schopností jednotlivců, skupin, týmů a organizací s orientací na motivaci a mobilizaci klienta, s cílem přispět k řešení problému vlastními schopnostmi.

Cíl supervize a supervizních dovednosti v praxi:
– verifikace správnosti svých postupů při práci s klientem
– rozšiřování možností a alternativ práce s případem
– korigování neefektivních či špatných postupů
– učení a sbírání zkušeností pro praxi

Co lze supervizí získat – nové poznatky a uvědomění posouvající v profesionalitě, kompetencích a sebevědomí. Objevování a zlepšování osobních, odborných, sociálních a strategických kompetencí podporujících rozvoj praxe. Vědomé zúročování potenciálu a přeměňování jej na praktické dovednosti. Posilování sebedůvěry ze získávání konstruktivní zpětné vazby a jejím transformováním na další práci ve vlastním rozvoji. Nacházení východiska ze slepé uličky, kdy proces práce s klientem není tak produktivní nebo užitečný, jaký by mohl být. Rozvíjení vnímavosti vůči tomu, jak se dostat z různých nástrah při práci s klienty (zejména u začínajících profesionálů). Pohled z jiné perspektivy a schopnost vidět situaci z různých úhlů pohledu. Aktivní práce s jednotlivcem a skupinou přímo v praxi supervizora.

V supervizi se setkává supervizor s pomáhajícím odborníkem (na jeho žádost) a společně konzultují v partnerském rovnocenném vztahu to, co chce odborník s cílem pomoci mu s řešením jeho pracovního problému nebo překážky, která mu brání v práci. Konzultační podpora je orientována na pracovní proces případně na to, jak my sami (naše prožívání, osobnost) ať už vědomě nebo nevědomě ovlivňujeme tento pracovní proces.

Absolvent vzdělávacího programu – získá teoretické znalosti o supervizi, skupinových procesech a didaktice. Je schopen empatický pochopit a akceptovat supervidovaného poradce při práci s konfliktním klientem. Ovládá dovednosti ve vedení supervize s jednotlivcem, ale také se skupinou a akceptuje etické principy poradenské praxe. Je schopen vést poradce k pozitivní změně a hledání nových alternativ v práci s klientem v konfliktních situacích. Ovládá supervizi konfliktů na komunitní úrovni. Supervize je činnost supervizora, při které prostřednictvím pozorování a cílených otázek uvažujeme nad úrovní péče o klienta a zvyšujeme poradcovu schopnost reflexe práce a sebereflexe.

Cílem je rozvinout dovednosti – supervidovaného, rozvoj úsudku a vlastností supervidovaného ve vztahu k jeho profesionální roli. Pro koho je určen: kurz je určen pro zájemce laiků, pracovníky sociálních zařízení, odborníky pomáhající profesí, živmostníky, manažery, asistenty, obchodníky, konzultanty, personalisty, klientské pracovníky, ale i pro všechny ostatní, kteří potřebují získat schopnosti, které umožňují reflektovat jednání pracovníka a rozlišit užitečné a neužitečné postupy.

Obsah tréninku – účastníci tréninku formou cvičení, hraní rolí, diskusí a workshopů získají základní znalosti, dovednosti a schopnosti z následujících oblastech: Teoretické základy supervize, Komunikace a aktivní poslech, Dovednosti podporující supervizi – kladení otázek, Supervize zaměřená na člověka, Empatie akceptace, a mnoho mnoho jiného ! Investujte do vzdělávání – investujte do sebe samého. Cílem vzdělávací aktivity je odborná příprava supervizorů pro práci s lidmi. Supervize je metoda kontinuálního zvyšování profesionálních kompetencí odborníků pracujících s lidmi, při které se supervidovaní učí kvalitněji vykonávat práci a získají profesionální schopnosti a dovednosti v metodice řízení odborného personálu. Po absolvování školení získá účastník certifikát. Informujte se na nejbližší možný termín kurzu pro Vás!

 

Délka a trvání kurzu | školení:  1 školící den (resp. dohodou)
Úroveň obtížnosti kurzu: začátečníci / mírně pokročilí / pokročilí účastníci
Místo konání kurzu:  Česká republika | Praha | Brno | ONLINE forma školení
Kategorie nabízených vzdělávacích kurzů: kurzy pro veřejnost | odborné kurzy | otevřené vzdělávání
Možnost absolvovat vzdělávání | forma výuky: denní, individuální forma (One on One) al. skupinová výuka
Odborní garanti vzdělávání:  dlouholetý odborní školitelé v oblasti osobnostního a kariérního rozvoje z praxe
Termíny konání: ASAP (nabízený kurz pořádáme pravidelně – několikrát měsíčně během kalendářního roku 2023)
Vzdělávací metody: individuální a skupinové řešení situací, aktivity, úkoly, případové studie, analýza, literatura, praxe
Minimální vstupní znalosti: nepředpokládají se konkrétní znalosti. Vzdělávání přizpůsobujeme potřebám účastníků
Cílová skupina a počet účastníků: každý kdo chce zlepšit své znalosti a dovednosti, min. počet k otevření: 1 účastník

Informace - objednávky - rezervace

    Psycholog Praha, psycholog Brno, psycholog bratislava, online psycholog
    Psychologické poradenství | psycholog

    Týmové školení

    7000 kč
    LEKTOR | 2-5 KLIENTI
    Týmové nebo kolektivní odborné vzdělávání šité na míru klientů
    Psychologické poradenství | psycholog

    Individuální školení

    4000 kč
    LEKTOR | KLIENT
    Individuální školení cílené na klienta systémem „One on One“
    Psychologické poradenství | psycholog

    Skupinové vzdělávání

    12000 kč
    LEKTOR | 6-12 KLIENTŮ
    Skupinové odborné vzdělávání pro týmy, skupiny, organizace a firmy

    Have a question?