Kurz mediace a školení mediátor konfliktů

Cílem kurzu mediace – je získání praktických i teoretických kvalifikačních znalostí a dovedností, které jsou potřebné pro veřejnost (řešení běžných sporů, konfliktů či problémů v denním životě), ale i pro lidi, kteří znalosti potřebují k výkonu odborné činnosti mediátora (podle § 9 zákona č. 420/2004 Sb., o mediaci). Účastníkem kurzu, může být tedy každý, od laické veřejnosti až po ty, kteří mají ambice pro otevření vlastní praxe mediátora (má zájem pracovat v oblasti mediace – mimosoudního řešení konfliktů a otevřít si vlastní mediační kancelář).

Absolvent vzdělávacího kurzu – zná teoretické základy právního řádu , interpersonální komunikace, tréninku sociálních dovedností, vedení mediačního procesu a přípavy dohod. Získá profesní kompetence potřebné pro řízení sporů občanskoprávních, rodinněprávních, obchodně-právních (závazkových) a pracovněprávních věcech. Umí prakticky využívat a uplatňovat nástroje sociálních dovedností při vedení mediačního procesu v kontinuitě sebereflexe a etického kodexu mediátorů. Umí svá rozhodnutí a řešení odborně zdůvodnit s odvoláním na konkrétní výchozí situaci a podmínky.

Absolvent vzdělávacího školení – zná tedy teoretické základy právního řádu, interpersonální komunikace, tréninku sociálních dovedností, vedení meditačního procesu a přípravy dohod. Získá profesní kompetence potřebné pro řízení sporů občanskoprávních, rodinněprávních, obchodně-právních (závazkových) a pracovněprávních věcech. Umí prakticky využívat a uplatňovat nástroje sociálních dovedností při vedení mediačního procesu v kontinuitě sebereflexe a etického kodexu mediátorů. Umí svá rozhodnutí a řešení odborně zdůvodnit s odvoláním na konkrétní výchozí situaci a podmínky.

Školení mediace a řešení konfliktů Vás obohatí:
– teoretické znalosti a praktické dovednosti pro výkon mediace
– co všechno způsobuje dobře realizovaná mediace a jak ji známe
– co všechno můžeme ovlivnit správnými formami mediace přímo v praxi
– sebe-vědomí a mediace a co znamenají tyto pojmy v praktickém životě
– verbální a neverbální forma mediování sporů / umění efektivní mediace
– jak ovlivňujeme a čeho dosáhneme když jsme mediátoři a jak ji používat
– budování mezilidských vztahů a sociální interakce přes mediaci v praxi
– mediace v praxi pracovního, osobního i vztahového života a mnoho jiného

Mediace je mimosoudní činnost – při které osoby zúčastněné na mediaci pomocí mediátora řeší spor, který vznikl z jejich smluvního vztahu nebo jiného právního vztahu. Mediátor je odborně kvalifikovaná, nezávislá a nestranná osoba, zapsaná v Registru mediátorů vedeném Ministerstvem spravedlnosti SR. Mediátor je odborníkem nejen v oblasti práva, ale také v oblasti řešení sporů a komunikace. Skutečnost, že mediátor je ve sporu nezávislým a nestranným, a tudíž nezastupuje ani jednu ze spořících se stran je garancí toho, že mediátor je schopen vnímat pozice, stanoviska a zájmy obou stran nezaujatě, věcně az nadhledu. Právě proto je vstup mediátorů do probíhajících sporů v praxi stále více žádaný. Mediátor vykonává svou činnost na základě osvědčení vydaného ministerstvem (tj. na základě jiného než živnostenského oprávnění). Mediace je dobrovolný, důvěrný proces, ve kterém neutrální osoba – mediátor pomáhá spořicím stranám vyjednat urovnání sporu. Je to nejběžněji praktikovaná a fungující forma mimosoudního řešení sporů nejen ve Velké Británii, ale iv jiných zemích Evropy, USA a Austrálie.

Mediace jako způsob řešení konfliktů – se používá v případech, kdy obě strany jsou již v rozjetém konfliktu a neumí dále svůj spor řešit bez pomoci třetí osoby. Jednou z podmínek je, že třetí strana není v konfliktu zúčastněná a strany nechtějí, aby třetí strana autoritativně rozhodovala o jejich sporu. Mediace je vlastně zprostředkování. Osoba mediátora slouží jako komunikační most mezi spořícími stranami. Úkolem mediátora není spor mezi danými stranami rozhodnout, mediátor má napomoci vytvořit a udržet během průběhu řešení sporu atmosféru, která umožní stranám komunikovat, pokusit se vzájemně pochopit a dosáhnout přijatelné dohody pro oba účastníky, která je výsledkem jejich kreativního procesu.

Mediátor tedy neformuluje – finální dohodu jako výsledek spoření, mediátor při využití svých sociálně-psychologických znalostí a dovedností umožňuje stranám, aby dokázaly přesně vyjádřit, v čem vidí svůj problém a jaké řešení by pro ně bylo přijatelné. Definitivním výsledkem mediačního procesu by měla být dohoda, kterou vnímají obě sporové strany pozitivně, tzn. jako svou výhru. Chcete-li se dozvědět o mediaci více, kontaktujte nás ve věci školení mediace. Jsme tady pro Vás.

Mediace (z lat. mediare=být uprostřed) označuje způsob pokojného řešení konfliktů a sporů, jehož cílem je dohoda. V širším smyslu slova je mediace aktivita, ve které neutrální třetí osoba, prostředník, mediátor, pomáhá dvěma, případně více stranám v konfliktu dospět k dosažení souhlasu. Je to efektivní a alternativní forma řešení konfliktů mimosoudní cestou.

Pozitivní a praktické přínosy po kurzu – optimalizace spolupráce – lepší orientace v reálných náročných a konfliktních situacích – zkvalitnění komunikace hlavně při nutnosti komunikovat nepříjemné obsahy a důsledky – efektivnější řešení přirozeně vznikajících konfliktů – vyšší spokojenost s řešením kolizních situací – lepší zvládání emocí – sebekontrola komunikace a chování – rozšířit možnosti v případě konfliktu, sporu v týmu či mezi jednotlivci – zvýšení kvality vztahů na pracovišti, doma či ve vztazích.

Výstupní znalosti po kurzu – po absolvování kurzu „Mediace, řešení konfliktů a vyjednávání“ získáte praktické a teoretické znalosti, přehled a nástroje, které využijete v praxi o zákonitostech asertivní komunikace a jednání, dostanete návod jak rozvinout své osobnostní předpoklady v komunikaci s použitím vyjednávacích a mediačních dovedností, získáte možnost naučit se modifikovat své chování při řešení konfliktních a sporných situacích. Naučíte se využívat psychologické metody a techniky ke zvládání a řešení konfliktů ..a mnoho mnoho jiného.

 

Délka a trvání kurzu | školení:  1 školící den (resp. dohodou)
Úroveň obtížnosti kurzu: začátečníci / mírně pokročilí / pokročilí účastníci
Místo konání kurzu:  Česká republika | Praha | Brno | ONLINE forma školení
Kategorie nabízených vzdělávacích kurzů: kurzy pro veřejnost | odborné kurzy | otevřené vzdělávání
Možnost absolvovat vzdělávání | forma výuky: denní, individuální forma (One on One) al. skupinová výuka
Odborní garanti vzdělávání:  dlouholetý odborní školitelé v oblasti osobnostního a kariérního rozvoje z praxe
Termíny konání: ASAP (nabízený kurz pořádáme pravidelně – několikrát měsíčně během kalendářního roku 2023)
Vzdělávací metody: individuální a skupinové řešení situací, aktivity, úkoly, případové studie, analýza, literatura, praxe
Minimální vstupní znalosti: nepředpokládají se konkrétní znalosti. Vzdělávání přizpůsobujeme potřebám účastníků
Cílová skupina a počet účastníků: každý kdo chce zlepšit své znalosti a dovednosti, min. počet k otevření: 1 účastník

Informace - objednávky - rezervace

    Psycholog Praha, psycholog Brno, psycholog bratislava, online psycholog
    Psychologické poradenství | psycholog

    Týmové školení

    7000 kč
    LEKTOR | 2-5 KLIENTI
    Týmové nebo kolektivní odborné vzdělávání šité na míru klientů
    Psychologické poradenství | psycholog

    Individuální školení

    4000 kč
    LEKTOR | KLIENT
    Individuální školení cílené na klienta systémem „One on One“
    Psychologické poradenství | psycholog

    Skupinové vzdělávání

    12000 kč
    LEKTOR | 6-12 KLIENTŮ
    Skupinové odborné vzdělávání pro týmy, skupiny, organizace a firmy

    Have a question?