Pedagogické a psychologické poradenství

Individuální pedagogické poradenství „One on One“

Pedagogická párová nebo rodinná terapie pro pár nebo rodinu

Skupinová pedagogické poradenství pro kolektivy, skupiny a firmy

Pedagogické poradenství – poskytujeme komplexní psychologickou péči, speciální pedagogickou, diagnostickou, výchovnou, poradenskou a preventivní péči dětem i dospělým, kromě dětí se zdravotním postižením zejména v oblasti optimalizace jejich osobnostního, vzdělávacího a profesního vývinu, péče o rozvoj nadání, eliminování poruch psychického chování. Zákonným zástupcem a pedagogickým zaměstnancům poskytuje poradenské služby. Poskytujeme také preventivní péči ve školách a školských zařízeních. Provádíme činnosti speciálně pedagogické, logopedické a psychologické zejména v oblasti optimalizace vzdělávacího vývinu dětí a žáků. Poskytujeme odborné služby dětem MŠ, žákům ZŠ, SŠ, rodičům, resp. zákonným zástupcem a poskytujeme také poradenské služby pedagogům či jiným pedagogickým zaměstnancům, jakož i dalším pomáhajícím profesím.

Pedagogická terapie a poradenství individuální, párové a skupinové:
– přináší osobnostní, vztahovou či komunikační změnu do Vašeho života
– k dispozici odborný personál pedagogů, terapeutů a psychologů s dlouholetou praxí
– odborná pedagogika individuální, párovou či kolektivní formou dle Vašich potřeb
– pedagogika šitá přímo na míru každého klienta díky osobní či distanční online formě

Nabízené činnosti pedagogického poradenství – psychologická, speciální-pedagogická a logopedická diagnostika zaměřená na oblast výchovně-vzdělávacích potíží, zejména na diagnostiku vývojových poruch učení a pozornosti poradenství a odborná péče při vývojových poruchách učení (dyslexie, dysgrafie, dysgrafie rodičům a žákům při problémech v učení, školní neúspěšnosti, podpora motivace k učení, reedukační cvičení zaměřená na korekci vývojových poruch učení, obtíží ve čtení a psaní, skupinové stimulační programy na rozvoj grafomotoriky, percepce a koncentrace pozornosti pro žáky počátečních ročníků ZŠ, logo v MŠ u předškoláků – identifikace narušené komunikační schopnosti, logopedická prevence, diagnostika, poradenství a terapie, zejména v oblasti předcházení vývojovým poruchám učení a péče o žáky s VPU, psychologická diagnostika a poradenství se zaměřením i na oblast osobnostního a kariérového vývoje, spolupráce se školami, konzultace s pedagogy škol, zpracování závěrů a doporučení (zprávy z vyšetření).

Nad rámec těchto činností – se na nás můžete obrátit iv případech jako je zlepšení rozvoje řeči a grafomotorických dovedností, terapie metodou BFB (biofeedback), rodinné terapie podle V. Satirové, KBT (kognitivně-behaviorální terapie), KIP (katatymně imaginativní psychoterapie) , diagnostiky a terapie deficitů dílčích funkcí podle Dr. Sindelar, krizové intervence, supervizní činnosti pro pedagogické a odborné zaměstnance škol, podpůrné psychosociální léčbě a asistenci, psychoterapii či psychologickém diagnostikování a testování.

Náprava specifických poruch učení je dlouhodobý diagnostický, poradenský a terapeutický proces. Pedagogické poradenství je privátní a nemáme uzavřen žádný smluvní vztah s pojišťovnami, nevyžadujeme žádná doporučení od lékařů nebo ze školy a služby poskytujeme zájemcům dle aktuálního ceníku.

Speciálně pedagogické poradenství – speciální pedagogika je věda, která se zabývá výchovou, vzděláváním a vyučováním postižených a ohrožených dětí, mládeže a dospělých. Je součástí širšího vědního celku defektologie a bývá označována i pojmy defektologická speciální pedagogika, léčebná pedagogika, nápravná pedagogika, ortopedagogika, pedagogika hendikepovaných dětí a pod. V širším smyslu jde v podstatě (vzhledem k pedagogice obecné) o každou pedagogiku, speciálně zaměřenou podle věku nebo předmětu. (Např. pedagogika předškolního věku, pedagogika školního věku, pedagogika dospělých, hudební pedagogika, vojenská pedagogika apod.). V nabídce našich poradců je speciální pedagogická diagnostika a reedukace u žáků s obtížemi v učení a chování, poradenství pro rodiče, spolupráce se školami ohledně péče o děti a žáky se speciálními výchovně-vzdělávacími potřebami, při školní integraci (začlenění) žáků se speciálními výchovami potřebami v MŠ, ZŠ a SŠ, depistáž v MŠ, identifikace rizikových dětí z hlediska poruch učení, základní logopedická diagnostika a logopedická péče, logopedická depistáž v MŠ, identifikace dětí rizikových z hlediska narušené komunikační schopností a narušeného vývinu řeči a jiné.

Specifické poruchy učení – pojem specifické poruchy učení zahrnuje skupinu poruch, projevující se problémy v nabývání základních vzdělávacích návyků, jako je řeč, čtení, psaní a počítání. Mají individuální charakter. Týkají se dětí, adolescentů i dospělých. Poruchy mohou vznikat na základě dysfunkce centrální nervové soustavy, spojují se s oslabeními v percepčněmotorické a kognitivně-jazykové oblasti. Příčiny můžeme hledat v poruchách vnímání, řeči, motoriky, nevyhraněné lateralitě. Někdy to může být také dvojjazyčná výchova, procvičování leváků nebo poškození mozku v perinatálním období. Vývinové poruchy učení se vyskytují ve vzájemné kombinaci, málokdy izolovaně, poměrně často i se syndromem ADD, ADHD (30 – 50%). Na základě obecných projevů specifických poruch učení můžeme definovat tyto specifické poruchy: čtení a dyslexii, psaní a dysgrafii, pravopisu a dysortografii, počítání a dyskalkulii, kreslení a dyspinxii, hudebnosti a dysmuzii, schopnosti provádět prakticky.

Diagnostika před začátkem povinné školní docházky – vyšetření školní způsobilosti (odklad PSD, předčasné zaškolení), diagnostika dětí s všeobecným intelektovým nadáním, adaptační potíže dítěte po nástupu do MŠ (emocionální potíže…), problémy v chování (konflikty s vrstevníky, nega hyperaktivita…), rozvíjející a stimulační programy pro děti s odkladem PSD a před plněním PSD

Kariérové poradenství – poradenství v profesionálním vývoji, poradenství při výběru povolání. Cílem aktivit kariérového poradenství je pomoci žákům končícím školní docházku v základní nebo střední škole správně se rozhodnout při výběru vhodné kariérové dráhy a předejít tak případnému selhání v profesním, ale i osobním životě. Diagnostika a poradenství pro žáky ZŠ při výběru SŠ, psychologická diagnostika a poradenství pro studenty SŠ se zaměřením na výběr VŠ studia, profesní orientaci, poradenství v otázkách profesního vývinu a volby povolání u začleněných žáků v ZŠ, SŠ a dospělých. Psychodiagnostika v rámci přijímacího a výběrového řízení, jiné.

Poskytujeme také korekční a stimulační programy – pro děti i dospělé se specifickými poruchami učení a chování. Poruchy chování – chování je projevem osobnosti jednotlivce a jeho vztahu k vnějšímu prostředí. Chování je tedy ovlivněno spolupůsobením činitelů jako jsou osobnost, rodina, škola, společnost. Na základě vzájemného působení těchto činitelů jedná jednotlivec. Pokud je výsledkem působení maladaptivní (nepřizpůsobivé) chování, hovoříme o poruchách chování. Za poruchy chování lze považovat odchylku v oblasti socializace jednotlivce, kdy není schopen respektovat normy chování nebo ovládat své chování, očekávané prostředím. Klasifikace poruch chování – specifické poruchy chování – prvotními příčinami jsou poškození neurologického charakteru, biochemické změny CNS apod., nespecifické poruchy chování zapříčiněné nesprávnou výchovou, působením nevhodných výchovných vlivů a podobně.

Specifické poruchy chování – jsou podmíněny narušením dílčích funkcí zodpovědných za řízení a regulaci. Inteligence takových jednotlivců není snížena. Jedná se o potíže, jejichž příčinou je hyperaktivita, neschopnost sebekontroly a sebeovládání nebo závažné narušení pozornosti. Jednotlivci reagují nežádoucím způsobem, ale nejde o negaci společenských norem, ale o neschopnost své chování ovládat nebo vnímat co se od nich očekává.

Prevence sociálně-patologických jevů – přednášky, besedy, preventivní aktivity a preventivní programy s dětmi, žáky (MŠ, ZŠ, SŠ) zaměřené prevenci sociálně-patologických jevů (šikana, kyberšikana, návykové látky, nelátkové závislosti, sebeubližování, extremismus…), na posílení duševního zdraví a zdravý životní styl), přednášky, besedy pro pedagogy zaměřené na preventivní působení směrem k žákům – podle očekávání a potřeb školy, psychologické poradenství pro žáky, kteří přišli do kontaktu s návykovými látkami a pro jejich rodiče, prevence obchodování s lidmi, jiné.

Psychologické poradenství – psychodiagnostika, psychologické poradenství, psychoterapie žáků s obtížemi v učení, v chování, v sociálních vztazích, pomoc škole při identifikaci a péči o žáky s rizikovým osobnostním vývojem, spolupráce s rodiči, poradenství, psychoterapeutická péče u žáků s různými psychosociální traumatická zkušenost, tréma, neurotické potíže, adaptační problémy, problémy v sociálních vztazích, hyperaktivita a porucha pozornosti), identifikace nadaných, talentovaných, tvůrčích žáků a poradenská práce s nimi, poradenství pro žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí , krizová individuální a skupinová intervence po různých traumatizujících událostech, jiné dohodou.

V našem poradenském centru – nabízíme komplexní pedagogické a psychosociální poradenství pro jednotlivce, dospělé, děti, seniory, páry i celou rodinu. Proto, když potřebujete pomoc a poradenství kontaktujte nás. Oceníme Vaši důvěru, nabízíme Vám odbornost, diskrétnost, empatii a zodpovědnost. Investujte do sebe – je to ta nejlepší investice, která se Vám mnohonásobně vrátí.

Pokud hledáte dobré řešení – doporučujeme návštěvu naší odborné poradny. Poradce Vám dokáže poradit během jednoho či pár sezení, Existují také možnosti online poradny, což je vhodné pro ty, kterým není příjemné svůj problém rozebírat osobně a mohou zůstat v anonymitě, nebo pro ty, jejichž problém není ještě natolik akutní a potřebují jen zběžně poradit z pohodlí firmy nebo domova. Člověk tak může najít rady a praktické tipy, jak se svojí situací efektivně pracovat. Poradenská sezení stojí více času a vlastního úsilí, jsou transformační a mohou vám přinést trvalá řešení problémů a odstranění různých bloků v životě. Zkušený poradce z praxe neříká lidem, co mají dělat nebo jak se rozhodnout, ale pomáhá jim porozumět svému vlastnímu nitru. Záleží vždy na konkrétním člověku a problému, která z nich bude nejvhodnější. Rovněž jsou možné jejich kombinace – informujte se v naši poradně. – jsme tady pro vás.

 

Délka a trvání poradenského setkání:  60 min (resp. dohodou)
Místo konání poradenského setkání: 
Česká republika | Praha – Brno | osobně nebo online forma
Nabízená forma poradenských setkání:
individuální | párové | manželské | rodinné | skupinové | firemní
Odborní garanti poradenstva:
dlouholetí poradci | psychologové | terapeuti | koučové | supervizoři | trenéři
Termíny poradenských setkání:
ASAP (dohodou – pracovní týden 8:00-20:00 hod | během celého kalendářního roku
Cílová skupina klientů poradenství:
každý kdo chce zlepšit kvalitu osobního, partnerského, vztahového či pracovního života

Psycholog, psychoterapeut a psychologická poradna.
Psychologické poradenství | psycholog

Párové poradenství

1300 kč
poradce | pár - rodina
Odborné párové nebo rodinné poradenství pro pár, rodiče i rodinu.
Psychologické poradenství | psycholog

Individuální poradenství

990 kč
poradce | klient
Individuální odborné poradenství systémem „One on One“
Psychologické poradenství | psycholog

Skupinové poradenství

1500 kč
poradce | skupina
Skupinové odborné poradenství pro týmy, skupiny a firmy

Have a question?