Hypnóza a hypnoterapie pro klienty

Individuální hypnoterapie realizovaná systémem „One on One“

Odborná párová nebo rodinná terapie pro pár nebo rodinu

Skupinová odborná psychoterapie cílená na kolektivy, skupiny a firmy

Hypnoterapie (klinická hypnóza) – je technika dosahovaná pomocí hypnotických návrhů, realizovaná hypnoterapeutem se specifickým terapeutickým cílem. V porovnání s jinými alternativními formami přístupu k zabezpečení zdraví je hypnoterapie populární jen mírně. Důvodem je nízká informovanost veřejnosti o jejím širokém využití při zmírňování symptomů chorobných stavů, případně odstraňování některých poruch. Hypnóza má v první řadě léčivé účinky. Je platnou psychologickou metodou. Nemá nic společného s magií ani esoterikou. Existují dva základní a nejpoužívanější druhy, sice klasická klinická hypnóza a regresní hypnóza.

Hypnoterapie je využití hypnózy – pro terapeutické a léčebné cíle. Při využití hypnózy k léčení je nezbytná spolupráce mezi hypnoterapeutem a hypnotizovaným. Při hypnoterapii terapeut (hypnotizér) zaměřuje pozornost jedinců cíleně mimo prostředí, ve kterém se nacházejí. Pozornost jedinců usměrňuje na jejich vnitřní prožívání a zkušenosti ve speciálním stavu jejich vědomí, ve stavu intenzivní vnitřní koncentrace. Tak vytváří změny ve vnímání a prožívání prostřednictvím sugesce, tedy podnětu vloženého do prožívaného procesu. Podnět pak způsobí změnu reakce na přežívaný stav. Podnět bývá obvykle zformulován a oznamován tak, aby vyvolal zamýšlený účinek bez kritického uvažování a bez účasti vůle jedince. Tyto podněty mohou být přímé (například – po cigaretě vám bude špatně, nechcete kouřit) nebo nepřímé. Nepřímé probíhají během běžného rozhovoru a mají podobu metafor, příběhů či pohádek (vykreslení situace, která nastane, když přestanete kouřit). Zrealizované změny v pocitech, vnímání, myšlení nebo chování jedince takto nabízejí širokou škálu medicínských a psychologických výhod.

Prostřednictvím hypoterapie – lze odstranit některé psychické, psychosomatické a somatické problémy, podpořit motivaci a touhu po životní změně. Mylné představy o hypnóze jako o formě kontroly myšlení či vědomí, propagované scénami ilustrujícími nedobrovolné a někdy i trapné chování lidí, mají tendenci podkopávat terapeutický potenciál hypnózy. Mezi zdravotní a nemedicínské výhody, kterých lze hypnoterapií docílit, patří zmírňování chorobného strachu (fobie), budování lepších dovedností v oblasti řízení času (management), zmírňování bolestivosti při lékařských a chirurgických zákrocích a jiné. V zahraničí existují pracoviště, kde se hypnoterapie využívá i při léčbě onemocnění, jako je syndrom dráždivého tračníku, při léčbě chronických bolestí, mírnění symptomů pacientů s rakovinou, při léčbě nespavosti, při tlumení bolesti jako důsledku pracovních úrazů, bolestivosti svalů, migrén, nevolnosti k léčení psychických onemocnění, mírnění porodních bolestí a strachu z porodu.

Hypnóza a hypnoterapie individuální, párová a skupinová:
– přináší osobnostní, vztahovou či komunikační změnu do Vašeho života
– k dispozici odborný personál psychoterapeutů a psychologů s dlouholetou praxí
– hypnóza a hypnoterapie individuální, párovou či kolektivní formou dle Vašich potřeb
– možnost objednání individuálních sezení s terapeutem osobně nebo online distanční formou

Regrese a regresní terapie – je forma hypnoterapie, která se aplikuje pokud potřebujeme vyřešit minulost. Pokud se něco kolem dokola opakuje nebo jsme zůstali ustrnutí na nějakém bodě a nejde se pohnout dál. Regrese pomáhá uzdravit zážitky, které způsobily v minulosti emoční zranění. Avšak nemusí se tou minulostí rozumět jen minulý život. Minulost je všechno, co se událo před rokem, před pěti, v dětství. Mohlo ke zranění dojít doma u blízkých, ve škole i venku. Je však vytěsněno, proto si ho na vědomé úrovni nevybavujeme, ale nepříjemné zážitky a zkušenosti z minulosti způsobují v současnosti různé potíže. Regres pomáhá objasnit důvody a příčiny problémů s konkrétními lidmi nebo s konkrétními potížemi a efektivně je řeší tak, aby výsledkem byla fyzická i psychická pohoda. Regresní terapie probíhá v uvolnění a při plném vědomí. Zavřené oči jsou jako při meditaci, ale je možné je kdykoli otevřít, dokonce mají-li být zavřené oči znejišťující, mohou zůstat otevřené. Zda jde během regres sezení o problematický vztah, zdravotní problém, psychickou zátěž nebo komplikované situace, cílem a zároveň výsledkem je celková spokojenost. Ta se projevuje v životě vnitřním klidem, harmonií, rovnováhou, obnovením důvěry v sebe, láskou k sobě, znovunalezením úcty k sobě i jistoty v sobě, v životě, ve vztazích s lidmi.

Hypnóza a hypnoterapie – je dlouhodobější proces. Někdy se může klient cítit lépe už po prvním nebo po prvních pár sezeních, ale obvykle se jedná pouze o zlepšení dočasné, znásobené dobrým pocitem z toho, že začal své potíže aktivně řešit. Tak jako každá cesta ke změně, i tento psychoterapeutický proces však potřebuje svůj čas. Trvání psychoterapie formou hypnózy tedy bývá různé a ne vždy je možné jej na jejím začátku přesně určit. Podle obtíží, se kterými přicházíte a podle cíle terapie, který společně stanovíme, se ho však pokusím odhadnout tak, abychom se na něm mohli domluvit spolu. Obvyklá frekvence sezení je jednou za týden.

Jednou z nejrozšířenějších mylných představ o hypnóze je, že je to jednorázová „zázračná“ metoda, která má sílu změnit během jednoho sezení problémy a zlozvyky, které jsme si „pěstovali“ často celé roky. Pravda je však jiná. Hypnoterapie jako všechny ostatní léčebné procedury a terapie vyžaduje pravidelné opakování, přičemž množství a frekvence sezení je individuální. Nezbytnou podmínkou úspěšnosti léčby je autohypnóza, kterou klienti využívají mezi jednotlivými sezeními.

Průběh hypnoterapie – během sezení hypnoterapie začnete rozhovorem o vašem problému. Hypnoterapeut potřebuje zjistit informace a poznat váš životní styl. Otázky mu pomáhají zvolit nejvhodnější přístup k vyřešení vašeho problému. Když zjistí, kde je „kámen úrazu,“ směřujete k samotné hypnóze. Stačí mírný trans na to, abyste mohli vypnout vaše kritické vědomí. Stav pozornosti, ve kterém můžete vstoupit do svého podvědomí a provádět hluboké a trvalé změny. Součástí úvodního setkání s hypnoterapeutem je kromě rozhovoru o cílech terapie určení hypnability – schopnosti vstupovat do hypnotického stavu, která je u každého jiná. Následuje pohodlné usazení do křesla a soustředění se na pomocný fixační bod, doprovázené pomalým zavíráním očí a klidným hlasem hypnoterapeuta. Po několika sezeních se namísto fixačního bodu používá gesto, případně slovo, které hypnotický stav navodí. Za obvyklých podmínek se hypnóza nespojuje s přežíváním nepříjemných stavů, bývá však spojena s bolestivostí hlavy.

Smyslem psychoterapie – (kam patří i hypnoterapie) není člověka měnit, ale pomoci mu, aby byl opět sám sebou a aby si vytvořil svůj autentický, ne převzatý nebo obvyklý, postoj k tomu, co ho potkává v životě, a tak se stal svobodnějším. Jde o pomoc ke svépomoci. Slavný americký psychoterapeut I. Yalom tvrdí, že život, který není pravidelně zpochybňován, za nic nestojí. Úspěch léčby přímo úměrně odpovídá vynaložené námaze a práci na sobě. Psychoterapie nedokáže změnit, umožní však podívat se novým pohledem na to, jaký je vlastní podíl na konfliktní situaci, a tím se otevírá prostor pro nová řešení. Prospěch z psychoterapie může mít každý, protože psychoterapie podporuje lidský rozvoj, tvořivost a schopnost žít život, se kterým je člověk spokojen. Je to učení se otevřenosti, vnímání sebe a druhých a umění projevovat se tak, abychom se mezi ostatními uplatnili a mohli zažívat radost ze života. Investujte do sebe – je to ta nejlepší investice.

Pokud hledáte dobré řešení – doporučujeme návštěvu odborné poradny. Terapeut Vám dokáže poradit během jednoho či pár sezení, Existují také možnosti online terapeutické poradny, což je vhodné pro ty, kterým není příjemné svůj problém rozebírat osobně a mohou zůstat v anonymitě, nebo pro ty, jejichž problém není ještě natolik akutní a potřebují jen zběžně poradit z pohodlí domova nebo fimy. Člověk tak může najít rady a praktické tipy, jak se svojí situací efektivně pracovat. Poradenská a terapeutická sezení stojí více času a vlastního úsilí, jsou transformační a mohou vám přinést trvalá řešení problémů a odstranění různých bloků v životě. Zkušený terapeut z praxe neříká lidem, co mají dělat nebo jak se rozhodnout, ale pomáhá jim porozumět svému vlastnímu nitru. Záleží vždy na konkrétním člověku a problému, která z nich bude nejvhodnější. Rovněž jsou možné jejich kombinace – informujte se v terapeutické poradně – jsme tady pro vás.

Délka a trvání terapeutického sezení:  60 min (resp. dohodou)
Místo konání terapeutického sezení:
Česká republika | Praha – Brno | osobně nebo online forma
Nabízená forma terapeutických sezení:
individuální | párové | manželské | rodinné | skupinové | firemní
Odborní garanti terapií:
dlouholetí terapeuti | psychologové | psychoterapeuti | koučové | supervizoři | poradci
Termíny terapeutických sezení:
ASAP (dohodou – pracovní týden 8:00-20:00 hod | během celého kalendářního roku
Cílová skupina klientů terapií:
každý kdo chce zlepšit kvalitu osobního, partnerského, vztahového či pracovního života

Psycholog, psychoterapeut a psychologická poradna.

Have a question?